Sayfalar

6 Ocak 2015 Salı

Kitaplarım ve Huzur



En son okuduğum "Senden Önce Ben" de o kadar çok hıçkırıklara boğuldum ve yazarın dilini o kadar çok beğenmiştim ki her ne kadar önyargılarla kitabı ertelesem de sadece okumuş olmak için başladım ve kitaplar hakkındaki bu önyargılarımdan dolayı bir kez daha kınadım kendimi. Bahsedildiği üzere bu kitapgerçekten toplum içinde okunmamalı. Eğer duygusal bir insansanız sonunda ağlamak öyle böyle değil bildiğiniz hıçkırıklarla ağlıyor insan. Hazin bir son ve alışılmadık bir mücadele.


Sonrasında başladığım "Kocan Kadar Konuş" hızla okunabilecek gündelik bir kitap. Başlıyor ve bitiyor.Sadece merak ettiğim türden bir kitaptı bu ve çerez gibi dediğim türden bir kitap oldu.Bu kitabın bana kazandırdığı en güzel şey sürekli bahsettiği Raif Bey oldu. " Kürk Mantolu Madonna" kitabının baş kahramanı Raif Bey o kadar çok anılıyor ki bu kitapta uzun süredir ertelediğim "Kürk Mantolu Madonna" ya başladım sonunda.

"Kürk Mantolu Madonna" ... İsminde var bir kere muhteşemlik. Bu kitap içeriğiyle, diliyle, yalınlığı ve bir o kadar çekiciliğiyle öyle bir doyurdu ki ruhumu, söylenecek tek bir sözüm kalmadı.

Der ki kitapta; "Onu kaybettikten sonra, ben dünyada ancak kof bir ceviz tanesi gibi yuvarlanıp sürüklenebilirim."

Ya da " Bu akşam anladım ki,, bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş."

Bir kez daha okumakta olduğum "Anna Karenina" yarıda kaldı ve ben önce bu kitabı bitirdim.

Soğuk hava, bir fincan çay, kitaplarım ve huzur... Şükürler olsun,  ne mutlu bu duyguları bana verdiğin için Rabbim sana.




4 yorum:

  1. hayatın uzunluğudur bağları kuvvetlendiren

    adamzeka.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Senden Önce Ben isimli kitabı öyle bir anlatmışsın ki, hemen satın almam gerektiğini düşündüm. Mutlaka okumam lazım. Kocan Kadar Konuş ismini duyduğum ama bir türlü okayamadığım kitaplardan birisi. Onu da kısa sürede okumayı düşünüyorum. Ben de şu anda Orhan Pamuk Kafamda Bir Tuhaflık okuyorum. Tavsiye ederim. Sürükleyici, kaliteli bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumakta olduğun kitabı kitapçıya her gidişimde elime alıyorum, birkaç sayfa okuyorum sonra da erteliyordum.Nihayet bugün siparişi verdim. Kitabı almamda cümlelerin etkili oldu, teşekkür ederim Nermincim. Sevgiyle kal.

      Sil
  3. Senden Önce Ben ve Kürk Mantolu Madonna okuduğum kitaplar arasında.Kocan Kadar Konuş u ise henüz okumadım.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil